Kulturelle udtryksformer og værdier.

MÅL:

At barnet får kendskab til højtider og traditioner.
At barnet får lært de gamle sange og sanglege.
At barnet får mulighed for at se et teaterstykke.
At barnet lære at komme på biblioteket.
At barnet har mulighed for at være kreativ.
At barnet oplever glæde ved kunst og kultur.

 
HVAD GØR VI:

Vi afholder fastelavn, hvor vi laver tønder, ris, holder fastelavn, børnene er klædt ud, vi synger og spiser boller.
Til påske, laver vi påskepynt, så vi hænger op.
Vi holder lygtefest ( allehelgensdag), den sidst hverdag i oktober, hvor vi laver rorlygter, sammen med forædlerne, vi sætter alle lygterne op så de kan lyse op i den mørke tid.
Vi holder bedsteforældredag i november, hvor vi laver julepynt som vi skal bruge til at pynte op i Bøllebobben med i hele december, vi af holde julefest, for alle, og er vi heldige får vi også besøg af julenisserne.
Vi kommer i kirke, hvor præsten fortæller historien der har betydning for julen.’
vi går en tur på biblioteket hvor vi læser bøger og låner dem med hjem, når der er arrangementer som passer til vores aldersgruppe gå vi gerne derover.

 

 

SÅDAN FORGÅR DET I PRAKSIS:
Når vi går tur finder vi kastanjer som vi kan bruge til at lave edderkopper med. Vi sætter flag ud når der er noget vi skal fejer, børns fødselsdag, bedsteforældredag, lygtefest og julefest. Vi holder samling hver dag på 1 salen hvor de store som regel er samlet, der synger vi rigtig meget, laver sanglege, vi øver os på julesange når vi når december, så vi er klar når julenisserne kommer.
Vi tager på tur til zoo i maj måneden, hvor både børn og forældre er med, vi snakker meget om dyrene og leger zoo og bondegård, vi tegner dyr, laver dyr af hvad vi finder i naturen.